Klachten
Bravis ziekenhuis heeft een regeling voor de behandeling van klachten. De klager wendt zich bij voorkeur eerst tot de hulpverlener tegen wie de klacht is gericht om tot een oplossing te komen. Als de klager dit wenst, kan hij zijn klacht bespreken bij het Patiënten Service Bureau. De medewerkers van het Patiënten Service Bureau treden daarbij op als klachtenfunctionaris. Via bemiddeling wordt geprobeerd een oplossing te bereiken. Leidt dit niet tot tevredenheid of wenst de klager een beoordeling van zijn klacht, dan kan de klager zich wenden tot de patiëntenklachtencommissie. Alle klachten worden geregistreerd en gerapporteerd aan de desbetreffende afdeling of hulpverlener, zodat de kwaliteit van zorg verbeterd kan worden.
Overzicht aantal klachten Bravis-breed:
Roosendaal | Bergen op Zoom | Bravis ziekenhuis | |
2015 | 227 | 413 | 640 |
2016 | 283 | 378 | 661 |
2017 | 322 | 363 | 685 |
2018 | 467 | 458 | 925 |
Overzicht categorie klacht Bravis-breed:
Organisatorisch
Behandeltechnisch
Relationeel
Financieel
Klachten totaal