Bravis ziekenhuis wil van patiënten weten hoe zij de zorg en behandeling ervaren. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Hiervoor is de BravisRadar ontwikkeld, een instrument waarmee patiënten aan de hand van vragenlijsten online hun ervaringen kunnen delen. De poliklinieken Oogheelkunde en Reumatologie gingen als eerste aan de slag met de BravisRadar.
Op maat
In nauw overleg met de beide teams zijn vragen ontwikkeld voor patiënten die een bezoek hebben gebracht aan de betreffende poli. De vragen hebben betrekking op de wachttijden op de polikliniek, de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het team, de telefonische bereikbaarheid, de gastvrijheid en de bejegening van de medewerkers en artsen en de bereikbaarheid van de poliruimtes.
Direct zichtbaar
De resultaten van de vragenlijsten zijn meteen inzichtelijk voor de medewerkers van de betreffende polikliniek. Zo heeft het team zicht op wat er leeft onder de patiënten en kan het snel verbeteracties opzetten. Want dat is het doel van BravisRadar: de patiëntgerichte zorg en behandeling continu verbeteren. Na de geslaagde pilot bij Oogheelkunde en Reumatologie wordt de BravisRadar verder uitgerold onder de poliklinieken. Ook gaan de klinieken aan de slag met de BravisRadar.